19 november 2008

Mindre musik och mer text

Här sitter jag mitt i mörkret och är väldigt poetisk! Jag har precis suttit vid pianot flera timmar och försökt skriva en väldigt djup och meningsfull text. Men jag är varken djup eller meningsfull så det går väl som det går på den punkten.

Och jag har börjat lyssna på radio också! Kan ni tänka er? Jag insåg häromdan att det inte alls är dålig musik när man väl tänker efter. Det gäller bara att vilja lyssna på det också. Fast jag sitter i bilen hela dagen så jag kan inte direkt fly.

Jag är mitt uppe i att skriva lyrik för skivan och jag kan inte annat än säga att jag hatar att skriva text. Det blir aldrig bra!! Ge mig en dag så skriver jag musiken till hela west side story men jag kan knappt skriva en text på 5 rader utan att jag blir jättegrinig och låser in mig på mitt rum och luktar på gamla strumpor.

Jag får väl bita ihop. Det har nog mest att göra med att jag inte har rutin på att skriva text. Det är det jag saknar!

/Snutt

Inga kommentarer: